Parametry zboží
Parametry ke zboží jsou nezbytnou funkcionalitou pro vyhledání správného zboží. V tomto týdnu bychom měli zpracovat parametry od dodavatelů, a také je zobrazit na webu pro práci našich zaměstnanců a hlavně zákazníků.
www.it-market.cz spuštěn :-)
Nyní ostrá verze, dodány bannery, logo, poslední úpravy. V této chvíli jedeme na ostro. Uživatelé byli přemigrovaní ze starého eshopu. Začínáme plnit účty na sociálních sítích, ať mají zákazníci přehled. Nainstalován modul pro napojení do Zbozi.cz, Heureky.cz a nákupy google.
Alfa verze spuštěna, další noví lidé
Opraveny jsou fasetové navigace. Čištění duplicitních obrázků a produktů, různé výpisy a třídění zboží a spousta dalších oprav a úprav. Prostě i “Presta” má své mouchy :-). Musíme objednat nový server, aby to šlapalo :-). V teamu vítáme Davida. V rámci interní diskuze bude team rozšířen o Jirku.
Konečně beta verze :-)
Většina nabídek zboží od dodavatelů, která je určena pro firemní segment, je roztřízena do kategorií. Probíhá první testování a připomínky uživatelů, našich zaměstnanců. Takto vypadá vyhodnocení:Nejčastější známka je dvojka (sloupce udávají počet známek). Docela dost chybiček je v objednávání, a je potřeba zapracovat i na rychlosti.
Spuštění první verze, noví lidé
Se spuštěním první pracovní verze, ve které jsou již data, se pojí i postupné rozšíření zaměstnanců, kteří se budou o eshop starat, vítáme Radomíra na práci se zbožím. Postupně se plní eshop zbožím od dodavatelů.
Technologická platforma
Ze zkušeností našich vývojářů je jasné, že půjdeme cestou PHP, framework Symfony a také, že to nebude od nuly. Z výběrů nám nakonec zůstala jako nejschůdnější varianta PrestaShop. Nyní je zadání kompletní a jdeme do ostrého vývoje.
Vznik zadání na it-market.cz
Vzniká zadání, ze kterého je jasné, že projekt je to docela rozměrný. Během týdne se nám dokumentace rozroste ze dvou popsaných A4 stránek na několika desítek samostatných souborů, kde úvodní zadání slouží jako rozdělovník. Díky spolupráci širšího tvůrčího kolektivu to jde docela snadno :-)
Proč vznikl it-market.cz?
Jako každá IT firma jsme chtěli mít eshop. Tím, že jsme měli více divizí než IT, tak vznikl něco jako “hypermarket” pro firmy. Některé jeho části jsou ještě provozovány na eshop.scenario.cz. Časem nejen že designově a technologicky zestárnul, ale hlavně neměl prostor věnovat se každé problematice samostatně a do hloubky.
Souběžně nám přestal stačit CRM systém a započali jsme vývoj na svém vlastním CRM. K CRM měl být připojený eshop, který by reflektoval potřeby a požadavky zákazníků. Hlavní je individuální přístup, nabídky na míru a pomoc při řešení potřeb zákazníků.
Mimo individuálních cenových nabídek zákazníkům se snažíme nabídnou i co nejlepší dostupnost a dodatelnost zboží. Informace o dostupnosti zboží mohou být klíčové pro uspokojení potřeb zákazníka.
Startovním výstřelem byly události s COVID-19, kdy jsme rychle začali reagovat na potřeby mít eshop pro firemní zákazníky. Po ukončení mimořádných opatření jsme od května 2020 začali s přípravami.